Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Saltos Alim

30. 8. 2009 17:05
Dotaz drobného akcionáře

Kuponovou privatizací se staly akcionářem  řady lidí. Zpravidla vlastní nevelký počet akcií, třeba více podniků, nikoliv právě těch mamutích a šťastných jako ČEZ  které postupují podle autora a dividendu vyplácí. Co však s těmi menšími podniky které ani nenapadlo takového drobného akcionáře o dividendách informovat, natož je poslat. Přitom je velmi pravděpodobné, že též měly a mají  zisk a tím vlastně povinost dividendy spravedlivě rozdělovat. Nebudou to jen ojedinělé případy a stav trvá už skoro desítky let.  Co tedy s tím ?      8-o

0 0
možnosti

Stará kára

30. 8. 2009 17:12
Re: Dotaz drobného akcionáře

1. O své peníze snad se máte starat především sám.

2. O dividendě vás nejspíš informovali.  Jednak ve věstníku, jednak zpravidla mají na svých webových stránkách potřebné informace.

3. V článku není napsáno, že se běžně dividenda někomu posílá - je třeba si ji vyzvednout, buď v sídle společnosti nebo v jí pověřeném peněžním ústavu (platí vždy jen jedna z možností).

Já se tedy o své peníze starám a výsledky valných hromad sleduji.

0 0
možnosti

Stará kára

30. 8. 2009 16:25
Drobné upřesnění:

O výši dividendy rozhoduje nadpoloviční většina hlasů akcionářů  p_ř_í_t_o_m_n_ý_c_h  na valné hromadě. Takže rozhodovat může i držitel 30 % i méně akcií - zejména pokud zbytek tvoří malí akcionáři, VH se nezúčastňující.

0 0
možnosti

wolfhead

30. 8. 2009 15:44
..

hmm, další inteligentnost.

chybí tu jedna zásadní věc: a sice to, že v den výplaty dividendy, akcie typu Telefonica O2 jebne dolů v důsledku negativní kotace o číslo odpovídající dividendě ještě v předobchodní fázi a po otevření trhu ještě dále oslabuje a než se vrátí, tak to trvá poněkud déle. R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Každý článek, který napíšu, je kritizován. Očekávám to a vítám to, protože kritika mých názorů dokazuje, že nejsou prázdné, že něco říkám. Myslíte si, že jsem šokován tím, co o mně píšou lidé v komentářích na blogu? Vůbec ne, moje odpověď zní: "Jsem rád, že jsem je otrávil. Znamená to, že jsem něco sdělil". Úspěšní lidé jsou kritizováni, neúspěšní lidé ne.