Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Stará kára

25. 11. 2010 15:52
Oni vole (řekl by pan Werich)

N e j d ř í v   s e   n a u č t e   n ě c o   o   n a š e m   p r á v u !!!

N e z l e t i l í   (tj. osoby 15÷18 let) mají trestní   s a z b u   p o l o v i č n í.  A nemůže jim být uložen výjimečný trest. To platí pro všechny osoby na území republiky. Občany i neobčany. Občany "bílé" i "černé".

Pokud se vám to nelíbí - u všech nezletilců - oslovte svého poslance a senátora, zda s tím něco nechce dělat. Ale nesvádějte to na rasizmus.

PS: To neznamená, že s přístupem naší administrativy jako celku k cikánům a jejich problematice souhlasím.

0 0
možnosti
TB

Primak

25. 11. 2010 16:00
Re: Oni vole (řekl by pan Werich)

R^ 100% souhlas

0 0
možnosti
JZ

tumetuestumefaisdubien1

25. 11. 2010 15:51
Super

Dobrej článek. R^ Karma! 10 let je zdánlivě málo, ale takovejhle stejně krym nejspíš nepřežije.

Jinak mohl bych si vypůjčit to video?

0 0
možnosti
SK

statečná kočička

25. 11. 2010 16:38
Re: Super

By mně zajímalo,kam všichni chodíte na ty sladkobolný romantický představy,že v nápravných ústavech funguje právo na bázi vyšší spravedlnosti?Funguje tam právo silnějšího,jako venku.Pachatel,když si vydobyde pozici silnějšího,bude kápo a bude provozovat stejné sexuální praktiky se svými kolegy,se domnívám.To,že rozšlapali Strakovi koule,to je velká náhoda,bachaři by byli trestáni,za nějaké poškození vězňů,při jejich dozoru.A ředitel věznice,potažmo generální ředitel,to je post,na který se oponentura těší a vždy je toho využíváno,nějakého prohřešku,kdyby jste věděl,jak to tam chodí,jaká mají odsouzení práva,na rozdíl od zaměstnanců:-P

0 0
možnosti
TB

Primak

25. 11. 2010 15:51
Měl bych pár rozdílů

Jak je zde v diskuzi již uvedeno, zákon jasně stanoví (bez ohledu na rasa) že pachatel maldší 18 let může dostat max. 10 let. Zatímco útočníci z vítkova byli starší 18 let.

Dalším rozdílem je organizovanost činu - v případě Vítkova soud dospěl k názoru, že čin byl dlouhodobě připravovaný, zatím teno čim 16leté kluka s IQ na úrovni imbecila (jak trefně poznamenala soudkyně) není rozhodně plánovanou akcí. Třetí rozdíl který vidím je prostý počet obětí v případě vítkova šlo o pokus o vraždu celé rodiny. Že to odnesla tak strašně pouze malá NAtálka je věc jiná, umyslel bylo zasahnout všechny a dům celý vypálit. POsledním rozdílem který vidím jsou následky - psychické si ponesou oba dva, ale ten chlapec se po fyzické stránce pravděpodobně udzdraví (nejsem lékař takže to meho tvrdit) ale Natálka  bude zohavena na celý život.

Tímto vůberc nechci omlouvat zločin v Kupce či Vítkově, oba zločiny byly a jsou strašlivé a zaslouží nejpřísnější možný trest. Dle našeho právního řádu ho i dostaly.

TB

0 0
možnosti
SK

statečná kočička

25. 11. 2010 16:02
Re: Měl bych pár rozdílů

No promiňte,že nesouhlasím co se týče s následky traumatu.Natálka byla popálena tak masívně z mnoha důvodů,o kterých zde nebudu spekulovat.Ale být znásilněn,muž mužem a navíc takovým primitivním imbecilem a být mučen ve věku,ve dvanácti,kdy si již sexuálno velmi uvědomujete,tak to mi přijde tedy mnohem horší trauma pro duši,než být spálen,byť na škvarek a to se nechci,jak píšu ptát,proč se popálení takového rozsahu týkalo jen toho dítěte.Jo a nikde se nepíše,že by měl pachatel vyplatit oběti náhradu v řádu miliónů.A co se týče Vítkova,v té barabizně jich mohlo bydlet i třicet,to by taky mohl být trestný čin přirovnaný ke genocidě;-DObávám se ,že tyto případy není důvod srovnávat.Ten chlapec,moc bych mu přála,aby se s traumatem dokázal vyrovnat,aby mu pomohli specialisté a lékaři,duše zraněná bolí víc,než tělo.K pachateli,co dodat ke kreatuře,co je mladistvá a náhodou chodí vzpřímeně?

0 0
možnosti
S

single_female_lawyer

25. 11. 2010 15:45
Já myslím

že samotné odsouzení roma za rasový delikt je u nás rarita a důvod k oslavám. Ikdyby dostal podmínku tak je to pořád víc než doposud kdy se cigáni za rasové skutky nesoudili

0 0
možnosti
SK

statečná kočička

25. 11. 2010 17:01
Re: Já myslím

R^

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

25. 11. 2010 15:35
co dokáže cenzura je neuvěřitelné

s článkem souhlas....problém ale je současná legislativa, která mladistvým zločincům snad přímo fandí.:-PR^

0 0
možnosti
VH

Stará kára

25. 11. 2010 15:54
Re: co dokáže cenzura je neuvěřitelné

Ale fandí všem nezletilým, ne???   Možná jednou i vašim dětem (nikdy neříkejte nikdy).  Takže to není z důvodů rasy.

Čemu že tedy na tom blogu fandíte??

0 0
možnosti
DH

malý david

25. 11. 2010 15:33
ano,10 let pro mladistvé

je maximum.U soudu zaznělo,že má IQ 45 to znamená jako červená řepa a že náprava není možná.Tak by měl být po odpykání trestu zavřen do detenčního ústavu.

0 0
možnosti
SK

statečná kočička

25. 11. 2010 15:52
Re: ano,10 let pro mladistvé

R^připojuji se,oni mu prostě víc dát nemohli,jinde by dostal doživotí.A stejně to je rarita,že byl vůbec potrestán.

0 0
možnosti
D

dýmka

25. 11. 2010 15:28
Autore,

MYSLETE!

Trest je naprosto adekvátní v rámci našeho současného právního řádu.

Pouze hloupě provokujete!

0 0
možnosti
JM

Malicekk

25. 11. 2010 15:29
Re: Autore,

nezastavat se pachatelu jasny???? ;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
K

korzár

25. 11. 2010 15:23
Je to nějaký divný

V jednom z minulých podobných článků byla diskuse zrušena úplně a tady se zdá, že jsou zde ponechány jenom názory, které se pachatelů zastávají. Osobně si myslím, že 10 let je málo, ať už je pachatel mladistvý nebo debilní. ještě horší je to, že druhý pachatel nebyl potrestán vůbec, protože je nezletilý. Měli bychom přistoupit k jinému systému, že by se skutky posuzovaly jednotlivě, podle toho, jestli pachatel si (jako nezletilý či mladistvý) mohl uvědomovat nebezpečnost svého konání, či nikoliv. Pevná hranice beztrestnosti se mi jeví jako kontraproduktivní v době, kdy se podstatně zvyšuje procento delikventů nízkého věku. [>-]

0 0
možnosti
JM

Malicekk

25. 11. 2010 15:28
Re: Je to nějaký divný

zde se nikdo pachatele nezastava. To jen vy prekrucujte. Zde se jen upozornuje na to, ze autor pise o necem ocem nic netusi. Pachatel dostal nejvic co mohl a tak to ma byt a tak je mereno stejnym metrem ne? 

0 0
možnosti
B

bullterrier.se.smeje@seznam.cz

25. 11. 2010 15:05
Dostal běžný trest, ne mimořádný,

takže Romea a další procikánské spolky se již postarají o to, aby za 5 let byl venku. Viz případ toho cikánského policistu, co chtěl ututlat útok s pokřikem "bílé svině a pokus vypíchnutí oka násadou od krompáče a kdy sám policista vyhrožoval oběti. Ovšem bílé. Ti z Vítkova dostali mimořádné tresty, takže tam není předčasné propuštění možné. Takže stačí srovnat, co může udělat cikán za pět a co bílý za 20. Je to hnus.

0 0
možnosti
A

akrosob

25. 11. 2010 18:35
Re: Dostal běžný trest, ne mimořádný,

R^

0 0
možnosti
JM

Malicekk

25. 11. 2010 15:01
nejste cirou nahodou

clenem tech Svobodnych, kteri opakovane zazivaji volbeni uspechy? Dle vyjadrene inteligence a rozhledu v clanku by to naprosto odpovidalo. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
SK

statečná kočička

25. 11. 2010 15:50
Re: nejste cirou nahodou

vy nepoužíváte interpunkci?

0 0
možnosti
  • Počet článků 86
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2491x
Každý článek, který napíšu, je kritizován. Očekávám to a vítám to, protože kritika mých názorů dokazuje, že nejsou prázdné, že něco říkám. Myslíte si, že jsem šokován tím, co o mně píšou lidé v komentářích na blogu? Vůbec ne, moje odpověď zní: "Jsem rád, že jsem je otrávil. Znamená to, že jsem něco sdělil". Úspěšní lidé jsou kritizováni, neúspěšní lidé ne.